Sunday, June 24, 2007

Αρτ Μπάρτσα!

Όταν φτάσαμε σπίτι συνειδητοποίησα ότι το MACBA (Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης) ήταν ακριβώς απέναντι από το σπίτι. Βγήκα στο μπαλκόνι και από τη χαρά μου ήθελα να κλάψω..
Αίσθηση θεάτρου στη καθημερινότητα και τα γεγονότα που την απαρτίζουν. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκθεση...
Mimeograf 1954: Μια μικρή Οδύσσεια σε κόκκινο δωμάτιο. Η δουλειά του Favio, ενός από τους συγκατοίκους μας στο σπίτι, είναι το στήσιμο των έργων σε μουσεία, ανά τον κόσμο. Γελούσα μαζί του γιατί παρόλα αυτά τη μοντέρνα τέχνη την αποκαλεί "conteporary shit". Ασχολήθηκε με το συγκεκριμένο έργο στο MACBA.
Εντυπωσιάστηκα βλέποντας τη φωτογραφία αντικατοπτρισμού. Μου θύμισε μια δική μου πριν λίγους μήνες στην Αμερική.
CCCB (Κέντρο Μοντέρνας Κουλτούρας, ακριβώς δίπλα στο MACBA). Το 3ήμερο του Sonar Festival το επισκεφθήκαμε. Σούπερ εκθέσεις με αρτιστικό πειραματισμό. Όπως η επόμενη φωτογραφία. Ο Π. ο φίλος μας, μέσα από μια οθόνη φωτοκυττάρων μεταμορφώνεται σε κάτι εξωτικό, ενώ από τα χέρια μου(αριστερά) γεννιοούνται πεταλούδες! Δεν είναι απίστευτο..;

Στο γοτθικό μέρος της πόλης βρίσκεις ένα σωρό μουσεία...
Το μουσείο Picasso είχε μια έκθεση-αφιέρωμα σε φωτογραφίες της Lee Miller, όπου φωτογράφισε μέσα απο παραπάνω από χίλιες φωτογραφίες την καθημερινή ζωή και τα έργα του Πικάσσο.
Ο Πικάσσο στο Τσίρκο. Παρατηρώντας τους ανθρώπους του τσίρκο Medrano(!) δημιούργησε όλα τα έργα της Ροζ εποχής του από το 1905 έως το 1906.
O Velasquez, ο αγαπημένος ζωγράφος των Ισπανών κάποτε ζωγράφισε ένα χαριτωμένο κοριτσάκι σε μια σάλα, αλλά ο Πικάσσο είχε τη δική του εκδοχή για τη Las Meninas!
Στο μουσείο του Antoni Tapies. Ένας ακόμη μοντερνιστής. Είχε έκθεση της Sanja Iveković από το Ζαγκρεμπ, με καινοτομικά κόνσεπτ. Πάρα πάρα πολύ καλή!
Στη θέα της Sagrada Familia, απλά μένεις άφωνος. O Gaudi, έντονα θρησκευόμενος, δημιούργησε αυτό το ναό ύψους 170 μέτρων, με τα 12 καμπαναριά αφιερωμένα στους 12 αποστόλους, που σε σημεία του είναι σχεδόν τρομακτικός... Ένα πρωινό κοντοστάθηκε στη μέση του δρόμου θαυμάζοντας το έργο του, και τον πάτησε το τραμ. Έτσι άδοξα πήγε! Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2030.
Στο πάρκο Güell ενθουσιάστηκα. Τι να πεις βλέποντας τι έφτιαξε ο άνθρωπος... Τα πάντα σχεδόν είναι ψηφιδωτά.
Προσπαθώντας να αποτυπώσει εικόνες του βυθού, ο Gaudi έδωσε μέχρι και στις κολόνες του οικοδομήματος μια τέτοια κλήση λες και κινούνται από το νερό!
Στη La Pedrera το βλέπεις ΟΛΑ. Από την είσοδο παίρνεις μια μικρή ιδέα... Ο Gaudi ήταν πολύ πολύ μπροστά...
Στη ταράτσα του κτιρίου, παρέα με τους ιππότες-καμινάδες, αγναντεύεις όλη τη πόλη. Ασσύληπτο!
Ανεβαίνοντας στο Montjuic (ο λόφος με το κάστρο της πόλης) επισκέφθηκα το μουσείο του Joan Miro. Μου είχε καρφωθεί στο νου από τότε που είχα δει έργα του στο Metropolitan NY. Δυστυχώς δεν επιτρέπονταν οι φώτο, αλλά δεν αντιστάθηκα.
Υπέροχο έργο... "the diamond smiles at twilight". Αυτό που λατρεύω στον Miro, είναι πως με τα έργα του κεντρίζει απίστευτα τη φαντασία.

Με το articket και 20€, επισκέφθεσαι τα καλύτερα σημεία-μουσεία της πόλης. Είναι πολύ όμορφα.

Σε επόμενο ποστ, άλλες φώτο, από τη ζωή στη Μπάρτσα!

21 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Τι τζούρα από Βαρκελώνη ήταν αυτή; Και ζήλεψα πάλι και μετάνιωσα που άλλαξα εκείνο το ταξίδι και πήγα τελικά Βουδαπέστη. Αλλά αύριο είναι πάντα μια νέα μέρα. Όμορφα τα πέρασες δεσποσύνη μου.

24/6/07 7:14 PM  
Blogger Кроткая said...

Pedrera, Sgrada Famlia, μουσείο Πικάσο... αχ, τι μου θύμισες!!

δεν είναι καταπληκτική η βερσιόν των Μενίνας από τον πικάσο; -και απαίσιος ο Βελάσκες?

αχ, τι τέλεια, θέλω να ξαναπάω!!!

24/6/07 9:37 PM  
Blogger [Germanos] said...

γμτ ζηλεύω!

24/6/07 9:37 PM  
Blogger Tamara de Lempicka said...

Μπραβο βρε κοριτσακι...
Χαιρομαι πολυ για σενα! (εδω που τα λεμε ζηλευω κιολας...αλλα δε πειραζει, θα ερθει και η ωρα μας...)

Φιλια!

24/6/07 10:33 PM  
Blogger GhostHunter said...

Έχεις ένα εκπληκτικό ταλέντο να μεταφέρεις την εμπειρία ενός ταξιδιού σε όλη του την μεγαλοπρέπεια και λεπτομέρεια.
Σε ζηλεύω.
Αν και έχω στο ενεργητικό μου πολύ πτήση, μου είναι αδύνατον να καθίσω και να τα περιγράψω με τον τρόπο που το κάνεις εσύ.
Μπράβο μικρή μου. (Φτού...)

24/6/07 10:55 PM  
Blogger industrialdaisies said...

Ωχ, αμάν, τι σουβλιά ήταν αυτή; Η ζήλεια θα ήταν... Σε ζηλεύωωωωωωωωωωωωωω, θέλω κι εγώ ταξίδι!!!!

Όσο για εσένα krot μην νομίζεις θα την γλιτώσεις... ο Velasquez ήταν ο πρώτος που έβαζε τέτοια τόλμη στα έργα του, άσε που εισήγαγε ουσιαστικά πολλά νεωτερικά στοιχεία. Δεν με τρελλαίνει, αλλά το άτομο ήταν πολύ μπροστά!!! (νόμιζες δεν θα το έβλεπα,ε; :pppppppppppp φιλιά!)

Φιλάκια Δεσποσύνη!!

24/6/07 11:30 PM  
Blogger Desposini Savio said...

Dorita μου ακολουθεί εντός των ημερών και τζούρα φαν! Έτσι να το ευχαριστηθούμε όλοι παρέα :)

Κροτκάγια μου υποθέτω σου άρεσε όσο και σε μένα! Πράγματι ιδιαίτερος ο Πικάσσο, αλλά μ'αρέσει πολύ και ο Βελάσκες. Άλλη φάση! Πολύ ενδιαφέρον μουσείο του Πικάσσο ε;

Γερμανέ ελπίζω να ζηλέψεις τόσο, ώστε να αποφασίσεις να πάς σύντομα. Η καλύτερη περίοδος είναι Σεπτέμβρη-Οκτώβρη και Μάη-Ιούνιο!

Tamara μου ελπίζω να πάμε και μαζί ένα ταξιδάκι (Βιέννη;) :)

Hunter μου έχουμε τον τρόπο μας. Ελπίζω να σου αρέσουν οι εικόνες και οι αισθήσεις που προσπαθώ να αποδώσω. Σε φιλώ πολύ!!

IndustrialDaisies μακάρι να βρεθείς σύντομα εκεί. Θα τη λατρέψεις τη Βαρκελώνη. Συμφωνώ για τον Βελάσκες, ξεχωρίζει και αυτός με τον τρόπο του. φιλιά

25/6/07 2:13 AM  
Blogger 3 parties a day said...

Δηλαδή πέρασες καλά!

(Εμ, πώς να μην περάσει κανείς καλά στη Βαρκελώνη;)

25/6/07 9:55 AM  
Blogger celsius33 said...

Grande grande grande, τι ωραίος καλλιτεχνικός οδηγός ήταν αυτός Δευτέρα πρωί.Να σαι καλά , πολλά φιλιά !

25/6/07 10:12 AM  
Blogger Άρης said...

Τώρα κατάλαβα γιατί σου άρεσε το Βιβλίο με το 1000 places. Καλά περνάς αξιοζήλευτα, εγώ που δεν έχω αξιωθεί να πάω στην ιβηρική ποτέ :(

25/6/07 11:25 AM  
Blogger Attalanti said...

Όλα τα λεφτά η γειτονιά και η οθόνη φωτοκυττάρων :) Καλωσόρισες και καλή μας βδομάδα!

25/6/07 1:46 PM  
Blogger unlearn... said...

Όμορφα μας ταξίδεψες με τις φωτό σου δεσποσύνη μου για μια ακόμα φορά.

Ω μα έμενες στο καλύτερο σημείο της πόλης!

Αχ τι μου θύμησες...παρκ Γουελ...τι παραμύθι.

Ουφ ζήλεψα...ενα απο τα επόμενα καλοκαίρια θα το βγάλω στη Βαρκελώνη μου φαίνεται!


Φιλιά, φιλιά, φιλιά!!!










Λαλαλαλααααα....!!!

25/6/07 3:01 PM  
Blogger Desposini Savio said...

3parties μου ήταν πάρα πολύ όμορφα :)

Celsius σας άρεσε βλέπω! χαίρομαι πολύ! περισσότερο info σύντομα ;)

Εντροπια σου το εύχομαι σύντομα να βρεθείς εκεί. 100% θα τη λατρέψεις.
Μάθαμε για το βιβλίο;

Attalanti μου τι να λέμε τώρα... εκεί που πας θα τα δεις όλα, μα ΟΛΑ όμως!!! τυχερό παιδί

Unlearn τι πας να κάνεις στην Αιτωλοακαρνανία... Βαρκελώνη για δουλειά, Βαρκελώνη να πας!

25/6/07 5:30 PM  
Blogger museologist said...

Του έδωσες και κατάλαβε βλέπω! Ωραίες οι φωτογραφίες και η περιήγηση...παρότρυνση να κάνω και εγώ το ταξίδι.

26/6/07 2:39 AM  
Blogger Shades said...

Des.. ωραία τα αξιοθέατα αλλά θέλω τα άλλα τα ξεσάλωτα να δω σε εικόνες!!!
Φιλιά και πάντα τέτοια***

26/6/07 3:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

Αχ τι όμορφες φωτογραφίες μας χάρισες...ταξίδεψα κι εγώ για λίγο μαζί σου στην όμορφη Βαρκελώνη...
Πέρασαν 21 χρόνια απο τότε που πήγα. Καιρός να ξαναπάω.

Περιμένω κι άλλες φωτό και σου εύχομαι πάντα τέτοια όμορφα ταξίδια να κάνεις!

26/6/07 9:33 AM  
Blogger antikeimena said...

Εξαιρετικό! Σύντομο, εύστοχο, περιεκτικό!

Έίναι η πρώτη φορά που επισκέπτομαι το blog και μου φαίνεται πραγματικά ενδιαφέρον. Επιφυλάσσομαι για περισσότερα σχόλια αφού διαβάσω και παλιότερα ποστ.

Για μια κριτική στάση απέναντι στον πολιτισμό της κατανάλωσης, σας προσκαλώ να ρίξετε μια ματιά εδώ

26/6/07 2:02 PM  
Blogger Кроткая said...

Το μουσείο Πικάσο εξαιρετικό!

Αλλά ο Βελάσκες ζωγράφιζε λες και τα μοντέλα του ήταν όλα από το ΠΙΚΠΑ!!

26/6/07 11:33 PM  
Blogger Dawkinson said...

είσαι καταπληκτική που μας πας εκεί που ήσουν και βλέπουμε μέσα από τα δικά σου μάτια. ρι πόλη κι αυτή θεε μου, περπετάς τέχνη...

27/6/07 5:33 PM  
Blogger Desposini Savio said...

museologist έτσι μας αρέσει!!!

Shades :)))

Trelofantasmeni νομίζω πως πρέπει να ξαναπάς. Η πόλη μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες το '92 έχει αλλάξει δραματικά προς το καλύτερο!

Antikeimena καλώς ήρθατε και να μας ξανάρθετε!

Κροτκάγια μου δεν έχεις και άδικο!

Miss Dawkinson χαίρομαι που σου άρεσε η "ματιά" μου. Εύχομαι να βρεθείς σύντομα εκεί!

28/6/07 12:03 AM  
Blogger kofidispower said...

geia xara
http://kofidispower.blogspot.com
πιστευω πρεπει να μπεις στο blog μου γτ στανταρ σε ενδιαφερει και μετα να το βαλεις και στην λιστα με τα λικς σου...γιατι θα το λατρέψεις και πρέπει να υποστηρίξεις την επαναστατική φραπεδιστική νεολαία...ευχαριστώ (προκαταβολικά)

1/7/07 7:50 PM  

Post a Comment

<< Home