Thursday, July 19, 2007

όχι άλλα τυφλά αυγά μάτια


Από μικρό είχα τα μάτια μου ανοιχτά, τα αυτιά μου διαπασών και τη μύτη μου σαν το λαγωνικό Κ9. Ρούφαγα από παντού ότι μπορούσα, εικόνες, πρόσωπα, ήχους, μυρωδιές και τα μάζευα προσεκτικά στη θυρίδα των «άχρηστων πληροφοριών & σημαντικών γεγονότων».
Θυμάμαι τη μαμά μου να μας φτιάχνει τηγανιτά αυγά για μένα και την αδερφή μου μικρές που ήμασταν. Ήμουν στο δωμάτιο και άκουσα να με φωνάζουν απ΄τη κουζίνα για να κάτσω να φάμε. Όταν πήγα είδα την αδερφή μου να έχει στο πιάτο μπροστά της δύο αυγά μάτια και στο δικό μου πιάτο υπήρχαν δύο αυγά μάτια.. μα το ένα ήταν τυφλό. Γιατί η αδερφή μου είχε φάει τον κρόκο από το ένα μου αυγό και απτόητη συνέχιζε να τρώει απ’το πιάτο της. Νομίζω πως την έβρισα και πήγα στο δωμάτιο μου χωρίς να φάω εκείνο το βράδυ.
Το γεγονός δεν είναι συγκλονιστικό, μα εμένα με έβαλε σε σκέψεις από τότε. Αυτή η εικόνα με τα δύο (αυγά) μάτια να με κοιτάνε με μονόφθαλμο βλέμμα μέσα από το πιάτο, μου θύμισε πολλές φορές στη μετέπειτα ζωή μου πως συνάντησα πρόσωπα και καταστάσεις μονόφθαλμες με το ένα μάτι κλειστό, κούφιο, τυφλό, γυάλινο σαν κακοί κουασιμόδοι.

Τα τελευταία δύο χρόνια έζησα τέτοιες ανατροπές και αλλαγές, είδα πράγματα και εικόνες διαφορετικές, γνώρισα ανθρώπους που ξεπέρασαν τις προσδοκίες μου ή που τις έθαψαν απλά, βίωσα μέσα μου τυφώνες και νηνεμίες, σημεία και τέρατα να συναγωνίζονται την πρωτειά της πρωτοτυπίας. Μια μόνιμη σβούρα, κηκεώνας αποκαλύψεων και ανακαλύψεων, το μυαλό μου σε αέναο μαραθώνιο.
Και τον τελευταίο καιρό έχω κουραστεί να σκέφτομαι. Σκέφτομαι συνέχεια και τα μπουρδουκλώνω όλα τόσο μέσα στο μυαλό μου, που μοναδικές στιγμές ηρεμίας και χαλάρωσης μπορώ να έχω μόνον κάπου που δεν μου θυμίζει τίποτα από την καθημερινότητά μου και από μένα.
Παιδί της πόλης, τσιμεντόπαιδο που λατρεύει τις μεγάλες πόλεις με τα τρεις χιλιάδες πράγματα να δεις και να κάνεις, αλλά και τη μυρωδιά από το βρεγμένο χώμα, σε λίγο καιρό θα βρεθώ σε ένα χωριουδάκι, θα πηγαίνω μόνη στη θάλασσα, θα την ακούω και ας με φοβίζει, θα με κάψει ο ήλιος, τα μεσημέρια θα τρώω γεμιστά και αυγά μάτια κανονικά, το απόγευμα θα φεύγω ξανά βόλτες μόνη με το αυτοκίνητο στα βόρεια να βλέπω ακρογιαλιές με τα βράχια κάθετα στη θάλασσα που θα την ακούω και ας με φοβίζει. Γιατί κάνει αυτό που θέλει.
Έχω κουραστεί να είμαι μόνη μου, να βρίσκω τρόπους να κάνω πράγματα μόνη μου. Ωραία η ελευθερία, καμιά φορά νιώθω σαν αγριόγατα. Μόνο που θέλω ένα χάδι στο λαιμό να τιθασεύσει την φύση μου. Αυτό μπορεί να με κάνει να ξεχάσω το όνομα μου; Μπορεί;
Και θέλω δυό αυγά μάτια να κοιτούν ορθάνοιχτα τα δικά μου μάτια. Αυτό μπορεί να αγγίξει τη ψυχή μου; Ναι μπορεί.

31 Comments:

Blogger anastasio said...

This comment has been removed by the author.

19/7/07 3:04 AM  
Blogger anastasio said...

epsaxna sto arxio mou kai to brhka,sorry about the removal


egg painters:,you d better save this for your articles(photos)

www.schererandouporov.com

den ise moni,exis ki esena.
pantos ,sigoura 2 kalitera ,1 pote.sigoura ta aftia mou ta exo gia na akouo kapoion allon.kai oxi tis kornes mono.otan omos den exo allon grafv(esy as poume),giati mimoumai ekeini thn ora ton allon,tou leo ti thelo kai ti perimeno,ti zitao,
i paizo mousikh gia na akouo emena,i zografizo,i xoreuo,i texn koukla mou einai dokimasia ths fotias kai einai ena monopati pou to xarazeis panta monos.panta.gi auto grafeis alloste esy.oso gia ta sinaisthimata sou ,na ksereis oti einai pros melata,oxi lioma ,aplos me krousta arketa eyaisthiti na spasei sthn proth boutia apo ta psila,aisthanomai omos pos sou aresei na prokaleis autin tin krousta olin tin ora,gia na dis poso tha anteksi,ligo prin tin mpoukia ,aisthiseis..ksero

19/7/07 3:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

Καλή μου Σαβ δεν υπάρχουν συνταγές για τη ζωή και τον έρωτα. Κια όλα αυτά του Κοέλιό περί σύμπαντος κλπ είναι πρόχειρες σκέψεις για τους αδαείς. Πορευόμαστε όπως ξέρουμε καλύτερα ο καθένας, φορτωμένοι τα μπαούλα της μνήμης, της ευαισθησίας μας αλλά και της κρίσης που αποκτούμε με τον καιρό. Το ανοιχτό βλέμμα πρέπει να είναι πρώτα δικό μας κι ύστερα των άλλων. Και είναι αυτό που μας σώζει από τα γυάλινα μάτια, αλλά κι αυτό που μας αποκαλύπτει. Σου εύχομαι ολόψυχα ένα τέτοιο αποκαλυπτικό βλέμμα από κάποιον άλλο που να σε συνταράξει συθέμελα. Και τώρα που το σκέφτομαι...ευκαιρία να σου στείλω για παρέα λίγη μουσική μια που εγώ θα λείψω αρκετά...πάω κι εγώ να ησυχάσω μακριά...Σε φιλώ και καλή αντάμωση.

19/7/07 8:34 AM  
Blogger o said...

ναι μπορεί μπλογκοφίλη μου!

;)

19/7/07 10:49 AM  
Blogger GhostHunter said...

Ομοίως...
Strange things...
..in a strange world

19/7/07 12:13 PM  
Blogger 3 parties a day said...

Τι ωραίο ποστ ήταν αυτό!

19/7/07 12:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Πολύ ωραίο ποστ!
Στείλε μου αν θέλεις τη διεύθυνσή σου με εμαιλ γιατί θέλω να σου απαντήσω σε κάτι και βλέπω ότι δε φαίνεται το εμαιλ σου.
Ευχαριστώ!

19/7/07 2:29 PM  
Blogger Angel Vs Life said...

an den exeis ektimisei tin monaxia sou, kan'to prin ti xaseis. meta mporei na einai poly arga... :o)

19/7/07 4:44 PM  
Blogger Caesar said...

Ο καθένας μας έχει την ελευθερία που μπορεί ν' αντέξει :)

19/7/07 9:52 PM  
Blogger [Germanos] said...

σου ευχομαι να βρεις οτι ακριβως ψαχνεις

:)

19/7/07 10:38 PM  
Blogger Desposini Savio said...

anastasio έχω και μένα. και κοιτώ κάθε πρωί τα δικά μου μάτια στον καθρέφτη και τους μιλάω αλλά καμιά φορά δεν θέλω να αντικρίζω αυτά τα καστανά μάτια, για άλλη μια φορά.
νομίζω πως έχεις καταλάβει πολλά. προκαλώ συνειδητά αυτή τη κρούστα όπως λες. ποτέ αόριστα. γι'αυτό ζω. όπως και'συ.
πολύ ενδιαφέρον το site..


Dora μου προσπαθώ να διακρίνω πιο μέσα από αυτό που φαίνεται και το ξέρεις. σίγουρα προσπαθώ, δεν τα καταφέρνω πάντα, μα προσπαθώ. το κυριότερο πρέπει να διακρίνω κομμάτια του παζλ, αυτού που βρίσκεται μέσα μου. νομίζω πως έτσι μετά θα δω καθαρά ότι έρθει.
οι μουσικές σου, τις λατρεύω, μου φτιάχνεις το κέφι όταν μου στέλνεις και για έναν λόγο παραπάνω που γνωρίζεις. σε φιλώ, να περάσεις όμορφα όπου βρεθείς.


en vain encre... κατάλαβα καλά..; σε διαβάζω και πάλι! ξέρεις πόσο χαίρομαι καλή μου Ε;(νομίζω δεν κάνω λάθος)-- που γύρναγες τόσο καιρό. θα έρθω


Hunter μου περίεργα ναι, μα πιστεύω τελικά πως όλα φαίνονται τελικά μόλις κοιτάξεις λιγάκι παραπάνω.


3parties! η φιλοφρόνιση σε 4 λέξεις. το ίδιο σκεφτόμουν και για σένα όταν σε διάβασα χθες. έρχομαι να δω :)

19/7/07 10:59 PM  
Blogger Desposini Savio said...

gitsaki μου περιέργως είδα πως όντως το mail μου δεν εμφανιζόταν. το ρύθμισα όμως. δες desposinisavio@gmail.com
σε φιλώ!

Angel την μοναχικότητα μου την έχω εκτιμήσει απεριόριστα. είναι η φύση μου. την μοναξιά όμως δεν την αντέχω.


Κάιζερ είπες πολύ μεγάλη κουβέντα! συνειδητοποιείς τι έγραψες; ναι, έτσι είναι..


Γερμανέ μου εύχομαι τα καλύτερα. που τι στο καλό... στη γωνία κρύβονται ;)

19/7/07 11:05 PM  
Blogger celsius33 said...

Έχεις πολύ όμορφη ψυχή και εύχομαι πολύ σύντομα να ¨κοντραριστείς¨ με άλλη μια τον κυβικών σου απέναντι . Σε φιλώ πολύ , καλές διακοπές .

20/7/07 1:00 AM  
Blogger Desposini Savio said...

καλέ μου Celsius
μου έλειψες, η αλήθεια είναι αυτή.
τα λόγια σου με έκαναν να χαμογελάσω αυθόρμητα..

20/7/07 11:11 AM  
Blogger antikeimena said...

Υπέροχο... δεν ξέρω τί θα μπορούσα να πω για να ανταποδώσω το άγγιγμα. Γιατί η γραφή σου είναι άγγιγμα...

20/7/07 1:17 PM  
Blogger Apostolos Papadis said...

Δυστυχώς (ή ευτυχώς) όσο μεγαλώνουμε, καταλαβαίνουμε πως τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά από ότι νομίζαμε ότι θα είναι. Ζούμε όπως στο Goodbye Lenin (που είναι στις αγαπημένες σου ταινίες). Προσπαθούμε να επιβιώσουμε στο άγριο σήμερα με εφόδια από το αγνό χθες. Αν το ήξερα πως έτσι θα πήγαίναν τα πράγματα θα σηκωνόμουν και θα φώναζα στην δασκάλα μου την κα Ελένη κάθε μέρα "Την αλήθεια ρε!" όπως ο Ν.Καλογερόπουλος στον Β.Διαμαντόπουλο στο "Μάθε παιδί μου γράμματα".
Εύχομαι ολόψυχα να βρεις τα δύο ορθάνοιχτα μάτια. Κι όταν κοιτάξουν πολύ ώρα τα δικά σου θα βάλεις τα γέλια (έστω θα σκάσεις χαμόγελο!)
Με την ευκαιρία, θα μου επιτρέψεις να βάλω ένα λινκ προς το μπλογκ σου... :-)

20/7/07 4:04 PM  
Blogger Desposini Savio said...

antikeimena΄
σ'ευχαριστώ που ήρθες και πάλι :) χαίρομαι να γράφω κάτι που αγγίζει τη ψυχή!

Tiverius και οι δύο οι ταινίες που αναφέρεις απίστευτες, με βαθειά νοήματα.
και τι όμορφη ευχή!
και φυσικά μπορείς να με λινκάρεις, όπως θα κάνω και'γω άλλωστε :)

20/7/07 5:32 PM  
Blogger Tzini said...

an kai apexthanomai ta auga to keimeno sou einai teleio

21/7/07 5:59 PM  
Blogger Dawkinson said...

i will be staring with eyes wide open. c u soon...

21/7/07 7:35 PM  
Blogger Tamara de Lempicka said...

Savio μου, καμια φορα φορα η παραγγελια αργει να ερθει, ομως δε λενε πως "το καλο πραγμα αργει να γινει" ?
;-)

πολλα φιλια

22/7/07 11:58 AM  
Blogger Кроткая said...

σε νιώθω πολύ.
τσιμεντόπαιδο... κι εγώ...

κι επειδή περνάω φασάρα -κάτι σαν την δική σου ίσως, αλλά υπό άλλες συνθήκες- στέκομαι στο πόσο πολύ μα ςσημαδεύουν γεγονότα της παιδικής μας ηλικία,ς φαινομενικά ασήμαντα και μικρά, αλλά τόσο καθοριστικά.

Να περάσεις όμορφα.

22/7/07 4:41 PM  
Blogger Desposini Savio said...

tzini γειά σου! εμένα μου αρέσουν πολύ (φαίνεται)

Miss Dawkinson hopefully soon..

Tamara μου το καλό πράγμα όπως λες συμβαίνει και στο δευτερόλεπτο όμως!

Κροτκάγια καλώς ή κακώς θυμάμαι πολλά τέτοια παράξενα από τα παιδικά μου.. και να που μεγαλώνω και μου δίνουν μιαν άλλη οπτική.
φιλιά

22/7/07 10:39 PM  
Blogger Dawkinson said...

ένα από τα ομορφότερά σου. υπέροχος τρόπος για να σε αποχαιρετήσω με καλοκαιρινές ευχές και σίγουρη επανασύνδεση σε κανα μήνα! να περάσεις όσο καλυτερότερα μπορείς!

23/7/07 1:23 PM  
Blogger Tradescadia said...

Με μάτια ορθάνοιχτα, χωρίς κλεμμένους κρόκους και λειψούς, χαίρομαι που σε ξαναβρίσκω και από δω. Μια μεγάλη αγκαλιά για σένα μόνο! Ξέρεις, από εκείνες τις δικές μας!

23/7/07 5:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Κι εμένα μου αρέσουν πολύ τα αυγά, κι όταν τα ονειρεύομαι δε φοβάμαι ότι θα συμβεί κάτι κακό :-D

Είμαι σίγουρη πως πολύ σύντομα δυο αυγά μάτια θα σε κοιτάξουν ράιτ θρου στην ψυχή και θα είναι ολόδικά σου! Και να θυμάσαι ότι όταν το ηθικό είναι ακμαιότατο, ΕΚΠΕΜΠΕΤΑΙ!

Φιλιά!

23/7/07 5:51 PM  
Blogger Άρης said...

Αυγά λοιπόν, κοίτα τι σου κάνουν μερικές φορές ασήμαντα για τον καθένα πράγματα, αλλά σημαντικά για σένα… κάτι τέτοια κατάλοιπα που με κυνηγάνε καμιά φορά έχω και εγώ και ο κάθε ένας μας από παιδιά συνειδητά η ασυνείδητα …

Τα αυγά που λες συνηθίζουν να έρχονται και να σε κοιτάνε όταν δεν τα περιμένεις και έχεις χάση κάθε ελπίδα πλέον όσο επιμένεις δεν έρχονται είναι Little Horror Eggs πιστέψαμε. Άσε που και είναι επικίνδυνα τα αυγά ιστορία ολόκληρη

Φιλούμπες και καλές διακοπές

23/7/07 5:53 PM  
Blogger Sigmataf said...

Φάτσα...
Τι λέει;

Θέλεις να έρθω να σε πάω μια βόλτα με το αεροπλανάκι μου.
Ε, φιλαράκι μου;


Τι έγινε ρε μουτράκι;
Γιατί χουρχουρίζεις;

Οι λέξεις μου φταίνε ή η προσδοκίες που ξεπεράσαμε;


φιλαράκι;;;;;;;;;;

Πότε θα σε δω;



Έχω μία όμορφη κουβεντούλα κι ένα γαμάτο χαμόγελο να σου κάνω δώρο.




Έλα ρεεεεεεεεεεεεεεε.......

Δεν τα είπαμε;












Ξεκόλλα!












Ξεκόλλα!












Ξεκόλλα!











Απο όλα.

23/7/07 6:26 PM  
Blogger Desposini Savio said...

Miss Dawkinson να περάσεις καλά. να κάνεις δια'κοπές από τα πάντα!

Tradescadia μου έλειψεεεεεεεεεεες

Βουκεφάλα το ηθικό είναι πολύ στα up,αλήθεια σου λέω. το διαπίστωσες.

Εντροπια oooh little horor eggs.
oooh i don't want to see these. i want to eat them..

ST φιλαράκι μου καλό, έλα, πάμε βόλτα. κομπλέ είμαι ντοντ γουόρι

24/7/07 12:02 AM  
Blogger industrialdaisies said...

Γίνεται καλή μου. Γιατί έχεις βλέμμα καθαρό κι ανοιχτό. Το πότε δεν το ξέρει κανείς. Αλλά θα γίνει. Και τότε, τέσσερα μάτια θα κοιτιούνται επίμονα κι όλες οι αισθήσεις θα λειτουργούν στο τέρμα...

Μέχρι τότε... Να είσαι έτσι όπως είσαι... Αυτό και μόνο είναι αρκετό. Φιλιά πολλά!

24/7/07 2:40 AM  
Blogger Tamara de Lempicka said...

μπορει να εχεις και δικιο βρε κοριτσακι... :-/

24/7/07 12:08 PM  
Blogger lust-time said...

you need you...!

24/7/07 8:47 PM  

Post a Comment

<< Home