Saturday, August 18, 2007

23 συν 9






Οι διακοπές στα νησιά είναι από τα πιο βαρετά πράγματα στο κόσμο. Τελικά μετά από χρόνια σε αυτό κατέληξα. Τόσο βαρετές όσο τα μπάτσελορ πάρτυ σε μπουζούκια, όσο μια μπριζόλα με πατάτες τηγανιτές.
Βέβαια όταν ήμουν εικοσιτριών, αυτό ήταν το καλύτερο που μου συνέβαινε το καλοκαίρι.
Εκείνη τη χρονιά πήγα μόνη μου στη Κω, ταξίδευα σε δίκλινη καμπίνα με μια θεία που μου εξιστόρισε όλη της τη ζωή μέχρι να φτάσουμε στο νησί. Στο Ικάριο πέλαγος πρέπει να είχε δέκα μποφώρ, κρατιόμουν από τη κουκέτα μου. Έφτασα στο νησί στις πεντέμιση το πρωί και περίμενα στο πεζούλι την κυρία που είχε τα δωμάτια να ξυπνήσει για να μου ανοίξει. Ένα ζευγάρι αγγλάκια λιώμα σταμάτησαν και μου ζήτησαν αν είχα να τους δώσω κάτι να φάνε. Τους έδωσα κάτι κράκερ.
Έμενα σε ένα ελεεινό δωμάτιο δίπλα στο λιμεναρχείο. Ελεεινό. Το μόνο που μου άρεσε ήταν η θέα από το μπαλκόνι και μια πετσέτα που μου είχαν στο μπάνιο, ζωγραφισμένη με έναν χοντρό γκρι γάτο. Ήταν μια τριμμένη πετσέτα θαλάσσης. Το παράθυρο του μπάνιου έβλεπε σε έναν φωταγωγό και εκεί σε έναν τοίχο κάποιος είχε ζωγραφίσει ένα σταυρό με άσπρη μπογιά. Έτσι, έναν εντελώς ξεκάρφωτο σταυρό, χωρίς χριστούλη.
Θυμάμαι που έκανα μπάνιο τοπλες, με τα αυτιά μου βουλωμένα με το γουόκμαν για να μην ακούω τις μαλακίες που μου έλεγε όλο το σκανδιναβικό συφερτό που περνούσε δίπλα μου. Απορίας άξιο. Οι κοπέλες τους είχαν στήθη διπλάσια από τα δικά μου, δεν τα βλέπανε;
Το θέμα είναι πως έτσι όπως ήμουν τότε πατημένη και τρελή για δράση, όλα αυτά απλά μου φαίνονταν διασκεδαστικά. Τα μαλλιά μου ξανθά και τέρμα μαυρισμένη, περνιόμουν για αλλοδαπή απροσδιορίστου εθνικότητας. Αφού και’γω που κοιταζόμουν στο καθρέφτη το σκεφτόμουν.
Καθότι με λίγα λεφτά που προτιμούσα να τα ξοδεύω για βόλτες και ποτά, έτρωγα μόνον σουβλάκι, σάντουιτς και ξηρούς καρπούς. “Can I help you?”. «Ναι, θα ήθελα ένα δίπιτο απ’όλα». Απορώ πως, με τόσες τοξίνες που κυκλοφορούσαν στο κορμί μου με ότι έτρωγα, δεν έβγαλα φλύκταινες.
Τα βράδυα βλεπόμουν με τη φίλη μου που έμενε για σεζόν στο νησί. Γυρνάγαμε όλα τα μπαρ, τα κλαμπ, πίναμε μέχρι που χάναμε τον αριθμό και πάντα καταλήγαμε στο μαγαζί που δούλευε το αγόρι της. Σπαστικό αυτό, έπρεπε να δώσει το παρόν σε έναν τύπο που στράβωνε επειδή την έβλεπε να χορεύει. Ευτυχώς δεν σταμάτησε να χορεύει.
Ένα απόγευμα έκανα βόλτα στη πόλη. Την είδα τουρίστας και φωτογράφιζα τα παλιά χαμαμ. Αγόρασα κάτι πλαστικά ψαράκια και αστερίες που ακόμη τα βάζω κάθε καλοκαίρι σε μια γαλάζια γυάλα με νερό. Είναι το μόνο ενθύμιο που έχω από τη Κω. Το φιλμ της μηχανής κάηκε και τα χαμάμ δεν τα εκτύπωσα ποτέ.
Ξαφνικά στο δρόμο άκουσα αυτό το τραγούδι να παίζει από ένα κασετόφωνο. Ρώτησα τη παρέα πως το έλεγαν “piano bar” μου απαντούν. Δεν το είχα ξανακούσει, βραζιλιάνικα δεν γνωρίζω. Και για έναν απροσδιόριστο λόγο είχα συγκινηθεί. Το παθαίνω αυτό με κομμάτια που μπορεί να κολλήσω και μόνον με τρία δευτερόλεπτα από τη μελωδία τους ή έστω από ένα στίχο. Όπως το ίδιο παθαίνω όταν ακούω Μπαχ. Και ας μην έχει στίχους. Θόλωσαν τα γυαλλιά μου, τι στο διάλο, μα αφού δεν είχε ήλιο γιατί τα φορούσα. Γιατί τα φορούσα; Να, τα δάκρυα να τρέχουν..

Τα καλοκαίρια που ακολούθησαν υπήρξαν σε παρόμοιο μοτίβο, ίσως πιο ήσυχα, ίσως πιο ανήσυχα, ίσως πιο διαφορετικά. Οι ορέξεις μου ήταν πάντα συνυφασμένες με το πόσο παράξενο ή δύσκολο χειμώνα είχα διανύσει. Κατά αυτό τον τρόπο αντιδρούσα στα καλοκαίρια μου.
Το φετινό το καλοκαίρι δεν το κατάλαβα καθόλου πως άρχισε. Εφνιδίως βρέθηκα στις καυτές ριπές του Ιουνίου, τη λιπαρή ζέστη του Ιούλη και τα θερμά αεράκια του Αυγούστου. Για μένα δεν ξεκίνησε ποτέ, μάλλον ένιωσα μια ελαφριά ταλάντευση από την ανωνυμία του χειμώνα, μπλουμ στην αγκαλιά του θέρους. Δεν μπορώ να με κρύψω τα καλοκαίρια, σαν φωσφορίζον ψάρι, ακόμη και σε σπηλιά να χωθώ το φως θα φανεί. Κατά βάθος μου αρέσει αυτό. Κοιτάζω τους αστερίες και τα ψαράκια στη γυάλα μου που φωτίζουν από ένα κεράκι στο τραπέζι.

Σήμερα έχω γενέθλεια.

23 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Να ζήσεις καλή μου και να έχεις όσα καλοκαίρια ανώνυμα ή επώνυμα επιθυμείς και ζωοδότες χειμώνες (εγώ ζω πάντα τον χειμώνα κι έτσι η ευχή είναι δικής μου ερμηνείας). Τι όμορφη ηλικία για ξεκινήματα. Να τα δοκιμάσεις όλα!

Υγ. Κι εγώ σπάνια απολάμβανα τα καλοκαίρια μου.

18/8/07 8:37 AM  
Blogger industrialdaisies said...

Να είσαι ευτυχισμένη. Είτε να ξέρεις τι σε κάνει είτε να το ψάχνεις... Εγώ ελπίζω να μην σταματήσεις ποτέ να κλαις και να χορεύεις και να σκέφτεσαι έτσι...

Του χρόνου τα πολύχρωμα ψαράκια θα είναι ένα χρόνο μεγαλύτερα κι αλλιώς θα σου φαίνονται... Καλημέρα!

18/8/07 1:25 PM  
Blogger Disposition21 said...

Να ζήσεις desposini χρόνια σου πολλά!

Κάποτε, τα καλοκαίρια κρατούσαν μια ζωή. Τώρα...

Η αγαπημένη μου εποχή πάντως είναι το φθινόπωρο.

18/8/07 3:13 PM  
Blogger [Germanos] said...

Χρονια Πολλά , σου ευχομαι να τα εκατοστησεις (αν αυτο θέλεις)

18/8/07 5:58 PM  
Blogger Desposini Savio said...

Dora μου άρεσε το σχόλιο σου για την όμορφη ηλικία και τα ξεκινήματα.. από το πρωί είμαι σε απίστευτα σκαμπανευάσματα διάθεσης, τι παράξενο γμτ. σε φιλώ, σ'ευχαριστώ

IndustrialDaisies αχ τα ψαράκια αυτά κάθε χρόνο με κοιτάνε μέσα από τη γυάλα! τι καλή ευχή "να είμαι ευτυχισμένη". ας συμβαίνει έστω περισσότερα λεπτά μέσα στη μέρα, θα είναι υπέροχο!

Disposition μας λείψατε. τα ταξίδια στη Ρωσία συνεχίζονται υποθέτω :)

Γερμανέ σ'ευχαριστώ καλέ μου. Ναι να τα εκατοστήσω αξιοπρεπώς, αυτό θα ήθελα

18/8/07 7:56 PM  
Blogger GhostHunter said...

Χρόνια Πολλά Δεσποσύνη.
Πάντα ευτυχισμένη.

18/8/07 8:05 PM  
Blogger Άκης Καπράνος said...

Δέξου τις ευχές μου. Και για σένα, και για εκείνο το "φιλμ", που ποτέ δεν καίγεται.

18/8/07 10:55 PM  
Blogger weirdo said...

Αν ρίξεις μια ματιά στη γωνία, έστω κλεφτή, θα δεις πως τα καλύτερα έρχονται..:))
Χιλιόχρονη, savio μου, κι ευτυχισμένη
Μεγάλο φιλί!

19/8/07 3:31 AM  
Blogger Αιολος said...

Χρόνια καλά. Αν είναι και πολλά τόσο το καλύτερο.

Φιλιά.

19/8/07 1:23 PM  
Blogger Bliss said...

ψιτ λιονταρινα
να ζησεις καθε στιγμη εντονα
να νιωσεις καθε στιγμη να σε περιλουζει με την αισθηση της υπαρξης και της ζωης
και οχι ανιαρα
χρονια πολλα με καλη ποιοτητα παντα
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

σε φιλω!!!

19/8/07 4:49 PM  
Blogger Desposini Savio said...

Hunter σε ευχαριστω πολύ


Άκη πολύ ωραίο αυτό που αναφέρεις, πολύ ωραίο... καλά έκανες που ήρθες.


Weirdακι εγώ να κοιτάξω, τι θα δω δεν ξέρω :) φιλιά κούκλα


Αίολε γειά σου και πάλι. Έτσι αεράτος που έρχεσαι μου αρέσει. σ'ευχαριστώ για τις ευχές


Bliss λιονταράκι μικρό, στα λόγια σου να πορεύεσαι και εσύ. αυτά είναι ωραία πράγματα. φιλιά πολλά κοριτσάκι μου

19/8/07 5:17 PM  
Blogger ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ said...

Χρόνια σου πολλά και καλά! Τα καλύτερα καλοκαίρια σου είναι αυτά που θα έρθουν, είναι βέβαιο...

19/8/07 5:25 PM  
Blogger Alex A. said...

Χρόνια πολλά! Εϊμαστε και το ίδιο ζώδιο... (εγώ στις 23) Ούτε εγώ το κατάλαβα πώς ήρθε και - κυρίως - πώς πέρασε το καλοκαίρι. Με βλέπω να προσποιούμαι πάλι ότι δεν τέλειωσε για να μου κρατήσει όσο γίνεται περισσότερο. Δηλαδή πάλι με βερμούδα ως τον Οκτώβρη!

19/8/07 9:30 PM  
Blogger Apostolos Papadis said...

Χρόνια πολλά και καλά!
Πρώτη φορά που πήγα διακοπές μόνος μου ήταν στην Κω στα 16 μου. Μπουνιές-κλωτσιές με σκίνχεντ οπαδούς της Τσέλσι και σουβλάκι για μοναδική τροφή. Τσάμπα ποτά στο Καλούα, γιατί η κόρη της ιδιοκτήτριας των δωματίων είχε την διάκριση της Μις Καλούα και μου έκανε πάσα κάρτες-δελτία.
Εύχομαι τα επόμενα καλοκαίρια σου να είναι πιό φωτεινά!

19/8/07 11:52 PM  
Blogger Desposini Savio said...

κύριε Αδαμόπουλε σας ευχαριστώ, πιστεύω ότι τα όμορφα καλοκαίρια έχουν ήδη ξεκινήσει. αυτά, τα πραγματικα διαφορετικά!


Αλεξ θα ανταποδώσω τις ευχές λοιπόν λειαν συντόμως ;)


Tiverius τι μου λες τώρα. θυμάμαι τη μόνιμη κόντρα καλούα & χεβεν δίπλα. πωπω τι εποχές...

20/8/07 12:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

Χρονια πολλα, κουκλιτσα!!

20/8/07 3:39 PM  
Blogger Θερμεσιλαος said...

έστη πολλά (και καλά) κι από μένα. τρισολβία!

20/8/07 4:40 PM  
Blogger Sigmataf said...

Τα είπες όλα...
32 - 9 =?
Τι κουκλάρα είσαι εσύ;
Να ζήσεις ρε φάτσα και να σε θυμάσαι.
Και όταν με το καλό φύγεις...ζωή σε λόγγου σου ρε!
ΧΕ!
Ποιος επέστρεψε????????????
Τσα.
Τσου!
Λέμε κΑΙ γουστάρουμε!

Μουτράκλααααααααααααααααααααααα

Σου έχω πει πόσο σε γουστάρω?
Δε στο λέω...
θα το πάρεις πάνω σου.
;)))))))))))))

20/8/07 6:22 PM  
Blogger Desposini Savio said...

LifeWhispers σε ευχαριστώ πολύ!


Θερμεσίλαε ανταποδίδω!


στ Φιλαράκι μου, γουστάρω όταν επιστρέφεις. γουστάρω τις ευχές σου και ας πηγαίνει η φιλοφρόνηση σύννεφο.
λοιπόν, προχθές είχα γενέθλεια. αύριο θα λέω παρα-προχθές είχα γενέθλεια κ.ο.κ. για να γουστάρω.
πήγα σε ένα μαγαζί στο Γκάζι και μου ευχήθηκαν εκατό άγνωστα άτομα, σηκώνοντας κάθε φορά τα ποτήρια τους όταν έδινε διαταγή ο μπαρμαν. ήπια τρία μοχίτο και είκοσι σφηνάκια. ναι, υπήρξα πραγματικός κροκόδειλος φιλαράκι!
και δεν μέθυσα. πάντα κυρία

20/8/07 9:53 PM  
Blogger venomous said...

να ζησεις.δεν σε ξερω.may the luck be with you.and remember:cross the world

21/8/07 12:09 AM  
Blogger cindaki said...

ουπς!...
Πάλι καθυστερημένη...

Χρόνια σου πολλά κορίτσι!
Μια ευχή: να χεις πάντα δίπλα σου αληθινή αγκαλιά για συντροφιά!

21/8/07 12:29 AM  
Blogger Θερμεσιλαος said...

ευχαριστώ για την ανταπόδοση, μόνον που τα δικά μου γενέθλια είναι 3 φεβρ.

21/8/07 10:21 AM  
Blogger Desposini Savio said...

venomous i think you just said the best wish : cross the world

sofi-k μπορεί να σε βλέπω σπάνια, μα σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές. φιλιά

Θερμεσίλαε δεν έχει ουδεμία σημασία αυτό. δέξου απλά τις ευχές! ;)

21/8/07 7:04 PM  

Post a Comment

<< Home