Monday, April 23, 2007

Πίνα κολάντα


Στάση μετρό Ακρόπολη. Σε ένα τεταρτάκι καθόμασταν στα γλυστερά ancient marbles όπως τα έλεγα στη Β. και γελούσαμε παρατηρώντας από ψηλά την πιο άναρχη πόλη από πλευράς δόμησης, πανευρωπαικώς (μπορεί και παγκοσμίως). Φωτογράφισα την πρωτεύουσα όσο πιο χαριτωμένα μπορούσα, με τις κεραμιδοσκεπές σε πρώτο πλάνο έτσι για το ξεκάρφωμα, πριν το απόλυτο τσιμεντί.
Είχα να βολτάρω εκεί πάνω 5 χρόνια. Η αλήθεια είναι πως ο Παρθενώνας μου είχε λείψει μα περισσότερο το Ερέχθειο που είναι και ο αγαπημένος μου ναός από όλο το σετάκι. Επί τουρκοκρατίας είχε χρησιμοποιηθεί και ως κατάλυμα για να στεγάσει ο τότε τούρκος διοικητής το χαρέμι του, άκουσα μια ξεναγό να αναφέρει σ’ενα γκρούπ άγγλων την ιστορία (φαντάζομαι το Ερέχθειο ημιφωτισμένο, με μυρωδιά πατσουλί και τέζα στο ναργιλέ...).

Κυριακάτικη τουρνέ. Παρθενώνας, Θησείο, Σύνταγμα, Κολωνάκι, Ακαδημία και πάλι κάτω Ψυρρή. Τις τελευταίες μέρες κάτι έχω πάθει με το κέντρο. Όλο εκεί τραβιέμαι. Τη Παρασκευή που κατέβηκα να δω ένα ταινιάκι, πήγα στο μπαρ του σινεμά και παρήγγειλα γρανίτα φράουλα. Είχα να πιώ γρανίτα από τότε που ήμουν μικράκι και μου έπαιρνε η μαμά μου όταν πηγαίναμε θέατρο. Μετά περπατούσα μόνη την Πανεπιστημίου και έλεγα «έτσι να γουστάρεις». Μου έχει κολλήσει αυτή η έκφραση τελευταία, τι έχω πάθει. Και σήμερα είπα στον εαυτό μου πως ήρθε η άνοιξη, χειμωνιάτικα ρούχα τέλος, καπέλο για τον ήλιο, «έτσι να γουστάρουμε».




Βρέθηκα σ’ένα πολύ ωραίο μαγαζάκι νωρίς το απόγευμα και παρήγγειλα κοκτέηλ με αστείο όνομα. Μια πίνα κολάντα, που έγιναν δύο και έγιναν τρεις. Με φόντο ζωγραφιές οσάν τη ζούγκλα της Ζανζιβάρης και εξωτικά παπαγαλάκια μα καθόλου κιτς ήταν σαν να έπινα το ποτάκι μου σε μπητς μπαρ χωρίς όμως να ακούω το κυματάκι να σκάει. Ο Κουρτ, ο ιδιοκτήτης του μαγαζιού που ξέχασε να επιστρέψει στην Αυστρία από κάποιες καλοκαιρινές του διακοπές στην Ελλάδα, μου έλεγε πως βρήκε τον προσωπικό του παράδεισο εδώ. Μπορούμε να κάνουμε ανταλλαγή παραδείσων τον ρωτάω; Να πάρω το σπιτάκι στη Βιέννη να πάρεις εσύ το δικό μου στην Αθήνα; Γέλασε. Το σπίτι στη Βιέννη το πούλησε, πούλησε τα πάντα και ήρθε στην Ελλάδα μόνιμα. Ατύχησα. Ή μήπως όχι.

Όνειρα γλυκά, καληνύχτα και καλή εβδομάδα.

29 Comments:

Blogger Tradescadia said...

Όμορφη βόλτα! Ταξιδιάρικη! Καλή βδομάδα κοριτσάκι!

23/4/07 9:45 AM  
Blogger industrialdaisies said...

Στα ίδια μέρη συχνάζουμε. Εκεί ψηλά έχω πιει τους ωραιότερους καφέδες σε χάρτινο ποτήρι, πλαισιωμένη από γέλια και απίθανες συζητήσεις. Στα Αναφιώτικα, πόσα ξημερώματα νέων ημερών δεν έχω βρεθεί να περπατάω και να ακούω κοκόρους να σαλπιγγίζουν την έλευση της νέας μέρας. Σινεμά και γρανίτα... Πίνα Κολάδα... Θυμήθηκα όταν ήμουν στην αρχή της εφηβείας, κι ο μπαμπάς με άφηνε να βγαίνω τα καλοκαίρια μόνο στο μπαρ ενός θείου ο οποίος τον είχε πείσει ότι η Πίνα Κολάδα είναι μίγμα χυμών, και τα κατέβαζα τα αναθεματισμένα πέντε πέντε με τις ευλογίες του. Μετά ηρέμησε -δεν ξέρω αν μέχρι και σήμερα έχει διαλυθεί ο μύθος αυτός στο κεφάλι του- και τώρα πια τα πίνουμε παρέα όπως θέλουμε, κρασιά και ό,τι άλλο, "έτσι για να γουστάρουμε"!!!!
Πόσοι είναι οι κοινοί τόποι των ανθρώπων! Μ'αρέσει που εκπλήσσομαι ευχάριστα στον χώρο ετούτο!

23/4/07 12:46 PM  
Blogger 3 parties a day said...

Don't worry, darling. Έλα εσύ εδώ και σού 'χω έτοιμο έναν Κουρτ, ο οποίος μόνο για διακοπές κατεβαίνει στην Ελλάδα. Με διαμέρισμα 160 τετραγωνικών στο κέντρο της Βιέννης και ωραιότατο χαμόγελο. Σου κάνει; :)

23/4/07 4:30 PM  
Blogger 3 parties a day said...

Η Αθήνα παραμένει η πόλη μου και την αγαπώ, αλλά άμα την κοιτάς από ψηλά είναι πράγματι χάλια. Σαν να την έχουν καλύψει αμμοχάλικο.

23/4/07 4:31 PM  
Blogger Sigmataf said...

reeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.............

Όχι άλλη καφείνη...................



ουουουουουουουουυουουουουουουουιοειλκξρλγξρσαγξρ;ςκγξχδ


ςεηρηλ;θςιρυπ432ρςεορρεγ

ερυτρετε6
45υ
245υ24526γ
54
45ς
6γβ236γ34τ νρθν6μι67ρτ
θ45ς6νβ1346γβε4υτ

Αυτά παθαίνω με τους καφέδες.


Τι κάνεις φιλαράκι;;;

23/4/07 4:34 PM  
Blogger Desposini Savio said...

Tradescadia ήταν πολύ καλή φάση. Άλλωστε ξέρεις πως η Κυριακή είναι αγαπημένη μου μέρα για τέτοιου είδους εξορμήσεις, από το πρωί εώς το βράδυ (το έσκισα πάλι).
Και καλή εβδομάδα λοιπόν!

IndustrialDaisies αφού μου τα γράφεις όλα αυτά (και πίστεψε με μου άρεσε πολύ η μίνι αναδρομή σου και οι μνήμες που σου έφερα στο μυαλό) τότε να σου πω το εξής. Αυτός ο χώρος είναι πολύ μυστήριος (όχι συχνά ψεύτικος) μα και αληθινός, πιστεύω τις περισσότερες φορές.
Βλέπεις πως κάποιοι άνθρωποι κινούνται παράλληλα και είναι πολύ ωραίο αυτό! Λες να έχουμε πιεί και το ποτάκι μας δίπλα δίπλα σε καμιά μπάρα; :)

3parties πλάκα κάνεις; Κανόνισε το - Μετακομίζω Βιέννα κολλητά σου λέω!
Όσο για την Αθήνα όπως τα λες είναι... γι'αυτό σου λέω... ;)

Sigmataf μανάρι μου έχεις κάψει; ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ;
Κόψε λίγο τις καφεδούμπες, πιές χυμό (το ξέρεις πως κάνει καλό και διευρύνει το πνεύμα) και φάε το κάτι τις σου. Σε φιλώ!

23/4/07 7:36 PM  
Blogger Sigmataf said...

Το πνεύμα το διευρύνουν άλλα πράγματα.
ΑΛΛΆ ΚΟΣΤΊΖΟΥΝ ΣΕ ΧΡΌΝΟ-ΧΡΉΜΑ ΚΑΙ ΥΓΕΊΑ.

ουουουουουουου!

Yeah!

24/4/07 5:12 AM  
Blogger celsius33 said...

Σούπερ βόλτα. Το μπαράκι το αυστριακό δε θα μας το αποκαλύψεις να πάμε και μεις ?

24/4/07 10:45 AM  
Blogger weirdo said...

Να, κάτι τέτοια είναι που σε κάνουν να ξεχνάς για λίγο ότι ζεις σε ένα (επιεικής ο χαρακτηρισμός)κωλοχανείο..
'Έτσι να γουστάρουμε'..!
:)

24/4/07 11:58 AM  
Blogger elafini said...

STOP ANIMAL TESTS
http://elafini.blogspot.com/2007/04/blog-post_24.html

24/4/07 3:56 PM  
Blogger Aggelos Spyrou said...

Την τελευταία φορά που ήπια πίνα κολάντα (οι ελληνικοί χαρακτήρες της αφαιρούν κάτι ή μου φαίνεται?) ήταν σε ένα μπαράκι, στο νησί St Thomas της καραϊβικής, πριν από 3 χρόνια, σε μια παραλία που συγκαταλέγεται στις 10 καλύτερες του κόσμου (κατ εμένα είναι πολύ πιο κάτω). Ποιό είναι το περίεργο?

Ότι το μπαράκι το είχε ένας Έλληνας που είχε παρατήσει την Αθήνα, και πήγε εκεί και το άνοιξε διότι του θύμιζε Ελλάδα εκείνη η παραλία.

Άσχετη η ιστορία μου, αλλά έχει και κάτι κοινό αν την ψάξεις...

0:)

24/4/07 4:18 PM  
Blogger GhostHunter said...

Φτάνει μια Κυριακή με τη ματιά ενός τουρίστα, να ξεχνάς την κόλαση της υπόλοιπης βδομάδας?

Δεν νομίζω...
Τίποτα δεν ξεπλένει αυτή την πόλη...
Ψηφίζω Βιέννη... ή και Φρανκφούρτη.. ή και Ντίσελντορφ...
Καθημερινό Παραμύθι και όχι μιας Κυριακής...

24/4/07 4:41 PM  
Blogger Desposini Savio said...

Sigmataf το πνεύμα το διευρύνουν πράγματα που κοστίζουν άλλoτε πολύ ή λίγο χρόνο ή χρήμα.
Τώρα για την υγεία, το ξέρω, το πας αλλού, μα εγώ θα το παίξω chinatown... ;)

Celsius33 όταν έρθει η ώρα θα πάμε παρέα!

Weirdo μου ναι κωλοχανείο. Το θέμα είναι να βρεις διεξόδους, να αλλάζεις τη ζωή σου και να λες "έτσι να γουστάρω". Φιλιά κούκλα

Ελαφίνι τώρα αυτό είναι σχετικό. θα περάσω...

AggeleS η ιστορία σου αντιθέτως είναι απόλυτα σχετική. Βρέθηκες στο σωστό μέρος, τη κατάλληλη στιγμή. Μπράβο στον συμπατριώτη...

Hunter έλα τώρα, μη σκέφτεσαι στενάχωρα. Ο.Κ. άσχημα είναι, αλλά κάτι θα κάνουμε γι'αυτό, έτσι δεν είναι;
:)

24/4/07 5:47 PM  
Blogger Pastaflora said...

Την ίδια βόλτα την έκανα την Παρασκευή το απόγευμα. Και ξέρεις τι σκεφτόμουν βλέποντας όλη αυτή τη θάλασσα από μπετόν; Αφού δεν γίνεται να γκρεμιστεί αυτό το αίσχος, να γινόταν το θαύμα και να βάφαμε τα κτίριά της σε όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου...

24/4/07 6:38 PM  
Blogger Кроткая said...

ΠΟΥ ΠΗΓΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ? και ήταν και το πρώτο μου εδώ;σνιφφφ...

έλεγα πως με έκανες να ζηλεψω πολύ... μπουχουχου!!! :(

(το ποστ με τα αυγά πάρα πολύ καλό!!!)

25/4/07 12:06 AM  
Blogger Desposini Savio said...

Πάσταφλορ απίθανα θα ήταν!


Κροτκάγια (καλά το λέω;) το σχόλιο σου μπήκε στο προηγούμεν ποστ! το είδα!
Το ποστ με το αυγό το λάτρεψα και'γω όσο το έγραφα, ήμουν σε απίστευτο μουντ τότε.
Φιλιά!

25/4/07 12:13 AM  
Blogger Кроткая said...

ααααα, τα σχόλια αυτονομούνται και πανε όπου τους αρέσει!!! τσκ τσκ τσκ!

ναι, ναι, μια χαρά το προφέρεις, παρά τους κυριλλικούς χαρακτήρες, εύγε!! :)

25/4/07 12:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

Έχω άπειρα χρόνια να κάνω τέτοια βόλτα στην Αθήνα και μου έχει λείψει πολύ! Η θέα από τα γλιστερά μάρμαρα σε κατακλίζει με συναισθήματα και ναι, "είναι τεράστια αυτή η πόλη" (όπως μου είπε κάποτε μια ψυχή), αλλά μερικές φορές είναι και τόσο απίστευτα όμορφη! Έκανες τη βόλτα που κάθε Αθηναίος που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να κάνει για τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του. Πάντα τέτοια Δσεσποσύνη.
Όσο για μένα, πάλι με χρόνια με καιρούς, πάλι δικά μας θα 'ναι....

25/4/07 1:38 PM  
Blogger unlearn... said...

Λοιπόν είτε το πιστεύεις είτε όχι μου έχει λείψει η Αθήνα....και είναι κάτι τέτοιες βόλτες και κάτι τέτοιες μέρες που μου έχουν λείψει, σαν αυτή που περιγράφεις.
Και η άνοιξη στην Αθήνα...
Αααχχχ...και οι γειτονιές γύρω απο την Ακρόπολη είναι οι αγαπημένες μου.Κάτσε γιατί θα με πιάσει τρελή νοσταλγία σε λίγο, οπότε το κόβω.

Έτσι για να γουστάρουμε! (τι μου θύμησες τώρα...)

Γειά σου ρε δεσποσύνη!
Γουστάρω που γουστάρεις και γενικώς γουστάρω να γουστάρει όλος ο κόσμος!Γουστάρουμεεεε....λαλαλαααα!!!!

25/4/07 3:45 PM  
Blogger Dawkinson said...

τι ωραία βόλτα που μας έκανες! Να'σαι καλά! και που'σαι, αν δε θες τον Κουρτ της 3π, παίρνω σειρά εγώ!

25/4/07 5:28 PM  
Blogger Desposini Savio said...

Ο.Κ. Κροτκάγια!

Βουκεφάλα κουράγιο, ξέρω! Μόλις ξεμπερδέψεις να πας! Φιλιά

Unlearn και'γω γουστάρω για είσαι χαρούμενο παιδί!!!

Miss Dawkinson θα τα βρούμε μην ανησυχείς 6 μήνες εγώ, 6 μήνες εσύ!

25/4/07 9:55 PM  
Blogger Shades said...

Έτσι να γουστάρεις... κι εγώ να γουστάρω και να σου στέλνω τις καλημέρες μου!!!

26/4/07 2:27 PM  
Blogger 3 parties a day said...

Τι να πω; Ο Κουρτ (ο εδώ) ελεύθερος είναι...:)

26/4/07 8:27 PM  
Blogger Desposini Savio said...

Shades μου!!! καλησπέρα έτσι μπράβο!

3parties ο Κουρτ o εδώ είναι τρελοπενηντάρης... Δεν μου κάνει και υποθέτω ούτε στη miss Dawkinson!
Κανονίζω λοιπόν τίκετς για Βιέννα ;)

26/4/07 8:44 PM  
Blogger allmylife said...

"έτσι να γουστάρεις" - το κλέβω!!!

28/4/07 7:29 PM  
Blogger Desposini Savio said...

AllMyLife κλέψ'το και κάν'το ότι θες!!!
Έτσι να γουστάρουμε όλοι!

28/4/07 8:09 PM  
Blogger fish eye said...

αυτο το 'ετσι να γουσταρω' πολυ μου αρεσε..στο κλεβω..:)))

28/4/07 11:40 PM  
Blogger gitsaki said...

Καλέ,για τον Κουρτ Βάιλ μιλάτε;
Άλλος πρόλαβε!
:)
Πάντως ωραία ήταν η βόλτα που έκανες.

5/5/07 4:11 PM  
Blogger Desposini Savio said...

Who is Κουρτ Βάιλ;;

6/5/07 5:39 PM  

Post a Comment

<< Home